Pelat

Kenapa anak jiran sebelah boleh cakap lancar, terang, padahal umur depa sebaya?

Kenapa sebutan bunyi ‘t’ semua jadi ‘k’. Katak disebut ‘kakak’. Tikus disebut ‘kikus’.

Macam mana nak buat?

Pergilah berjumpa speech therapist.

Saya buat FREE SCREENING + CONSULTATION pada hari jumaat di rumah saya.

4 Respons to “Pelat”

  1. nadira akma Says:

    anak sayatahun dpn masuk 5 thun tp masih ade sebutan pelat..contoh panas jd kanas..payah jadi kayah..mcmna yerr..perlu ke sy bjumpa pakar..

    • Umur 5 tahun patut dah boleh sebut bunyi p dgn jelas. Dia juga patut boleh bercerita dgn ayat panjang dan membuat alasan. Sebaiknya bawalah anak berjumpa speech therapy berhampiran.

  2. Monna zakaria Says:

    Anak saya 2014 6 thn masalahnya Amsyar masih pelat. Saya mahu bawa dia bjumpa Puan. Blh saya th bila saya blh dtg bw bjumpa puan?

Tinggalkan Jawapan

